Женишковецький ліцей

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 65
Погода
weather.in.ua - погода в Україні - прогноз погоди в Україні на 3 та 5 днів
weather.in.ua - погода в Україні - прогноз погоди в Україні на 3 та 5 днів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Витяг зі Статуту школи

3. Права і обов’язки   учнів.    

3.1 Учні мають право:

  • на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів для вивчення;

  • на користування навчально-виробничою, матеріально-технічною та культурно-спортивною базою школи;

  • брати участьу різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

  • брати участь у роботіорганів громадського самоврядування навчального закладу;

  • брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля;

  • брати участь у добровільних самодіяльних об‘єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

  • на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

  • на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.

3.2 Учні зобов’язані:

  • оволодівати знаннями,  вміннями,  практичними   навичками   в обсязі  не  меншому,  ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;

  • підвищувати свій загальний культурний рівень;

  • дотримуватися вимог законодавства,  моральних,  етичних норм, поважати честь і гідність інших учасників навчально-виховного процесу;

  • виконувати вимоги  педагогічних  та інших працівників закладу відповідно до Статуту та правил для учнів, правил внутрішнього розпорядку закладу;

  • брати посильну участь у різних видах трудової діяльності;

  • дбайливо ставитися до державного,  громадського і  особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;

  • дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу. 

Єдині вимоги до учнів

  • Учні приходять до школи за 15 хв. до початку занять.

  • Кожен учень зобов’язаний  на заняття приходити в шкільній формі, без прикрас та косметики, з акуратною зачіскою.

  • Забороняється перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.

  • До приходу вчителя учні готують все необхідне до уроку.

  • Учні входять до класу за першим дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено. Учні, які запізнилися на урок, допускаються в клас лише з дозволу учителя.

  • Учні зобов’язані  сумлінно оволодівати основами наук та навичками самоосвіти, готувати домашні завдання, виконувати вимоги вчителів.

  • Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками школи, батьками інших учнів, а такожвиявляти повагу один до одного та оточуючих.

  • Учні, які бажають відповісти на запитання, поставлене вчителем, або звернутися до вчителя із запитанням,повинні підняти руку, поставивши її ліктем на парту.

  • Забороняється пересідати за іншу парту, без дозволу підводитися з місця, відвертати увагу інших учнів від уроку.

  • Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.

  • До школи заборонено приносити предмети та речовини, які можуть зашкодити здоров’ю та безпеці оточуючих або завадити проведенню навчального процесу.

  • Забороняється використання гучного режиму мобільних телефонів під час навчального процесу.

  • До закінчення уроків учень може залишити територію школи тільки з дозволу класного керівника або чергового адміністратора.

  • У випадку пропуску занять учень повинен надати класному керівникові довідку від лікаря або записку від батьків стосовно причини відсутності на заняттях. Пропускати заняття без поважної причини не дозволяється.

  • На уроки фізкультури учні повинні з’являтися у спортивній формі та взутті.

  •  Паління, вживання алкогольних напоїв та нецензурних висловів на території школи категорично заборонено.

  • Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна і речей, що належать іншим учням та вчителям. За пошкоджене шкільне майно збитки відшкодовують батьки.

  • Під час уроку не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку, лузати насіння.

  • Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил  безпечної поведінки в школі та в побуті.  

  • Забороняється застосування сили, агресії для вирішення будь-яких проблем. Вирішувати конфліктні ситуації шляхом переконань.

Правила поведінки на перерві

  • Перерва  в школі – це час  перепочити і набратися сил перед наступним уроком. 

  • Також  на перерві можна повторити домашнє завдання, щоб впевненіше відповідати, поговорити по телефону, сходити в їдальню чи відвідати бібліотеку.

  • Під час перерви ведіть себе спокійно. Дотримуйтесь дисципліни.  

  • Наведіть чистоту і порядок на робочому місці: дістаньте з портфеля все необхідне для наступного уроку, приберіть все зайве.

  • Не забувайте дбати про чистоту в школі. Якщо ви помітили сміття, приберіть його.

  • На великій перерві чергові учні 6-11-х класів здійснюють вологе прибирання класу, його провітрювання.

  • Не грайте і не бігайте з гострими предметами: ручками, олівцями, указкою, ножицями. Ви можете випадково поранити себе чи однокласників.

  • Не відчиняйте самостійно вікна. Ні в якому разі не сідайте на підвіконня, особливо тоді, коли вікно відкрите. Будь-який необережний рух може призвести до сумних наслідків.

  • Під час руху по коридору, спускаючись і піднімаючись по сходах, дотримуйтеся правого боку. При зустрічі з учителями, працівниками школи, батьками та іншими дорослими призупиніться  та привітайтеся.

  • Будьте обережні, коли відчиняєте і зачиняєте двері; не суньте руки в дверні прорізи, не грайтесь і не грюкайте дверима.

  • Відвідуючи туалет, не затримуйтеся там без потреби; туалет -  не  найкраще місце для розмов і спілкування з товаришами. Після відвідування туалету не забувайте вимити руки.

Під час перерви учням забороняється:

  • виходити за межі школи;

  • грати в небезпечні ігри, вчиняти дії, які можуть призвести до травм і псування шкільного майна;

  • бігати по коридорах і сходах, ;

  • перегинатися через перила, з'їжджати по перилах, товпитися на сходах;

  • лузати насіння;

  • заходьте  до класу після першого дзвінка; запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.

 

 

 ПОВЕДІНКА УЧНІВ В ЇДАЛЬНІ

  •  Під час обіду в їдальні належить дотримуватися хороших манер і поводитися пристойно.
  •  Учні повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.
  •  Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.
  •  Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
  •  Вживати їжу і напої, придбані тільки в їдальні.
  •  Учні прибирають стіл після вживання їжі.
  •  Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
  •  Учні мають право взяти в їдальню принесений з дому сніданок.
  •  Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.
  •  Забороняється виносити їжу з їдальні. 
Режим дня школяра
Процес навчання в сучасній школі дуже насичений. У батьків виникає багато питань і навіть вимог. Однак здоров'я дитини не повинно перекладатися на плечі педагогів. Помічником у нелегкому 11-річному марафоні може і повинен бути правильно організований режим дня дитини. Режим дня - це раціональний розподіл часу на всі види діяльності і відпочинку протягом доби. Основною його метою є забезпечити високу працездатність протягом усього періоду неспання. Будується режим на основі біологічної ритму функціонування організму. Так, наприклад, підйом працездатності відзначається з 11 до 13 годин. Другий підйом у 16-18 годин більш низької інтенсивності та тривалості. Діти легко звикають до розпорядку дня в школі, тому й вдома слід скласти таке ж розклад для дитини. Правильний режим дня школяра - це доцільно організований розпорядок добової діяльності, який відповідає віковим особливостям і передбачає повторюваний щодня автоматизм життєвих процесів. При цьому надзвичайно важливо, щоб усі елементи режиму проводилися строго послідовно й у той же час. Це сприяє виробленню стійких умовних рефлексів, причому кожен попередній етап денного ритму є умовним сигналом для виконання наступного. У зв'язку з цим учні, які дотримуються режиму дня, швидше залучаються до роботи, швидше засинають і менше втомлюються. Основними елементами режиму дня школяра є: навчальні заняття в школі і вдома, активний відпочинок з максимальним перебуванням на свіжому повітрі, регулярне та достатнє харчування, фізіологічно повноцінний сон, вільна діяльність щодо індивідуального вибору. При організації режиму батькам слід враховувати стан здоров'я своєї дитини і функціональні особливості даного вікового періоду. При чіткому розпорядку дня у дитини формується звичка, коли конкретний час є сигналом для відповідних дій. У 6-7 років відзначається підвищена чутливість до несприятливих зовнішніх чинників і швидка стомлюваністю при навчанні. У молодшому шкільному віці тривають процеси окостеніння і зростання скелета, розвитку дрібних м'язів кисті і функціональне вдосконалення нервової системи. Вік 11-14 років характеризується різкими гормональними зрушеннями й інтенсивним зростанням. Відбувається швидкий розвиток внутрішніх органів: серце росте швидше, ніж просвіт судин, і виникає юнацька гіпертензія. У 15-18 років відбувається завершення статевого дозрівання, зберігається переважання загального збудження та психічної неврівноваженості. Почати день необхідно з ранкової зарядки, яка полегшує перехід від сну до неспання, дозволить організму активно включитися в роботу. Переважати мають такі вправи, які впливають на різні групи м'язів. Бажано включати навантаження для тулуба, м'язів рук, ніг, черевного преса і спини, вправи на гнучкість хребта і рухливість тазостегнових суглобів. Виконувати їх треба у визначеній послідовності: спочатку потягування, потім вправи для рук і плечового поясу, потім тулуба і ніг. Закінчують зарядку стрибками і бігом, після чого роблять заспокійливу дихання. Тривалість зарядки в залежності від віку від 10 до 30 хвилин. Вправи поступово ускладнюються, прискорюється і темп рухів. Комплекси вправ бажано міняти кожні 7-10 днів. Обов'язковою є забезпечення припливу свіжого повітря на момент занять. Крім зарядки до фізичного виховання відносяться ігри на свіжому повітрі. Кращими вважаються рухливі ігри, а так само заняття спортом. У грі удосконалюються рухові навички дитини, підвищується його емоційний тонус. Крім того, рухливі ігри дають хороший оздоровчий ефект. Зверніть увагу на плавання, лижний спорт, велоспорт і інші секції в залежність від схильностей дитини. Добре дисциплінують командні ігри: волейбол, баскетбол, футбол. Не забувайте про танці. Не ігноруйте і заняття лікувальною фізкультурою в школі, якщо лікар вважає їх необхідними. Особливо важливо перебування дитини на вулиці увечері перед сном. Доведено, що найкращим режимом є наявність 3-4 прогулянок загальною тривалістю 2,5-3,5 години: чим менша дитина, тим більше часу він повинен проводити на вулиці. Покарання позбавленням прогулянки неприпустимо. Після ранкової зарядки дитину чекають водні процедури. Дітям шкільного віку після кожної фізичної тренування треба приймати комфортний душ. Поступово температуру знижують: з 30 до 20-15 градусів в кінці. Це гарна гартувальних процедур. Можливий контрастний душ з чергуванням теплого і прохолодного потоків води. Ніщо так не проганяє сон, як ранкове вмивання холодною водою. Необхідний і щоденний душ у післяобідній час, особливо в спекотну пору року. Додавши до цього відвідування басейну 2-3 рази на тиждень, ми повністю реалізуємо потреба дитини. Сніданок обов'язково повинен бути гарячим і досить щільним, складаючи чверть від добової потреби дитини. Прийом їжі повинен проходити в тихій, спокійній і доброзичливій обстановці. Не дозволяйте дітям під час їжі читати книги й розмовляти. Другий сніданок дитина отримає в школі. Він повинен становити 10 - 15% добової калорійності. Обід - 40%, вечеря – 20- 25%. Останній повинен бути більш легким, ніж сніданок. Це можуть бути каша, сир, кефір, а також овочі та фрукти. Для дітей 7 - 10 років добова калорійність повинна складати 2300 ккал. Обід близько 13-14 годин, вечеря не пізніше 19.30. Прихильність до режиму в їжі забезпечить сімейний прийом їжі, достатню різноманітність страв та відсутність перекусів. Повернувшись зі школи, дитина повинна пообідати і обов'язково відпочити. Пообідній відпочинок складе близько 1-1,5 години, без читання книг і перегляду телевізора. Цей час слабкі і часто хворіючі діти повинні приділяти сну. Оптимальним часом для приготування уроків служить період 15-16-ти годин, відповідний фізіологічному ритму найкращого засвоєння інформації. Починати виконання домашнього завдання рекомендується з найменш важких предметів, переходячи до більш складних. Навчання повинно бути і у разі відсутності домашнього завдання та направлено на закріплення шкільних знань. Максимальна тривалість періоду працездатності становить 30-40 хвилин, після чого слід проводити 15 хвилинні перерви з фізкультхвилинки під музику. Для занять у дитини має бути своє робоче місце, обладнане столом, стільцем, поличкою для книг, настільною лампою. Меблі необхідно підбирати відповідно з довжиною тіла дитини (при довжині тіла до 130 см висота столу і стільця повинна бути відповідно 54 і 32 см, при 130-145 см - 60 і 36 см, 145-160 см - 66 і 40 см, 160 - 175 см-72 і 44 см, вище 175 см - 78-48 см). Стілець слід засовувати під стіл на 4-8 см, для книг - мати підставку з кутом нахилу 15 °. Стіл ставити ближче до вікна так, щоб світло падало зліва. Пучок світла від настільної лампи повинен бути спрямований на робочу поверхню. Під час підготовки уроків не повинно бути відволікаючих моментів (телевізор, радіо, розмови). Слід домагатися того, щоб дитина готувала уроки в день отримання завдання, що значно скорочує час на освоєння і відновлення отриманих на уроках відомостей. Півтори-дві години вільного часу дитина може використовувати для занять за інтересами (читання, малювання, гра, перегляд телевізійних передач та ін.) Загальна тривалість перегляду телепередач - не більше 1,5 годин 2-3 рази на тиждень. Без сумніву, винятком з правил може з'явитися ваш дозвіл на перегляд цікавого фільму, якщо дана поступка правильно розуміється і оцінюється достатньою старанністю. У будь-якому випадку кращим дозвіллям буде прогулянка на свіжому повітрі. Вельми корисні заняття в гуртках за інтересами. Дитина може займатися не більш ніж у двох гуртках. Після вечері настав час прогулянки перед сном. Батьки повинні прищеплювати дитині навички з самообслуговування. Це стосується як дівчаток, так і хлопчиків. Як багато згодом залежить від простих, здавалося б речей: вміння готувати, прибирати, прати і т. д. Це час, коли вся сім'я дома за улюбленою справою обговорює минулий день. Відповідальність дитини за винесення сміття, миття посуду і ін, правильно розуміється, стане найважливішим режимним моментом і підтримає психіку дитини, як повноправного члена сім'ї. Дуже важливим фактором в режимі дня школяра є сон. Під час сну знижується діяльність фізіологічних систем організму, і лише мозок, зберігаючи активність, продовжує переробляти отриману протягом дня інформацію. Гігієнічно повноцінним вважається сон, що має достатню для даного віку тривалість і глибину. Школяр повинен спати не менше 9-10,5 годин. Дуже важливо, щоб дитина завжди лягала і вставала в один і той же час, тоді буде швидке засинання і легке пробудження. Перед сном обов'язково слід вмитися, почистити зуби, помити ноги і добре провітрити кімнату. Корисний сон при відкритій кватирці, до чого дитини слід привчати з літа. Найбільш здорова температура повітря житлової кімнати - 18 ° С. У значної частини дітей має місце недосипання, пов'язане з раннім початком занять у першу зміну, пізнім відходом до сну (тривалий час приготування уроків, тривалий перегляд телевізійних передач, пізній вечеря). Систематичне недосипання може призвести до перевтоми і невротичних розладів. Безпосередньо перед сном у дитини необхідно сформувати позитивні емоції заохоченням або похвалою, читанням дитині книг. Якщо школяр займається в другу зміну, щоб встигнути погуляти перед заняттями, він повинен готувати домашні завдання через 30 хвилин після сніданку. Робити уроки ввечері не слід - денна навантаження значно знижує працездатність. На допомогу родині відводиться одна година. Діти, які займаються у другу зміну, снідають і обідають вдома о 8 год. і 13 год. відповідно, полуденок одержують у школі о 16 год. і вечеряють вдома в 19.30.
Загальні вимоги до ведення учнівських зошитів 

Правильне, грамотне і охайне виконання письмових завдань привчає учня до систематичної праці, формує повгу до неї, звичку до чистоти, охайності та порядку. 

У 2 - 4 класах для навчальних класних і домашніх завдань учні ведуть по два зошити (12 аркушів). 

У письмовій роботі з мови, математики треба зазначати дату виконання роботи, яка це робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, диктант, твір, переказ, задача тощо). 

Наприклад: 

 
1 вересня 
 
Класна робота 
 
Вправа 123 



Дату, назву роботи та її вид (вправа, словниковий диктант тощо) учні записують, починаючи з 2 класу початкової школи. У 4 класі дату виконання роботи з мов записують словами, з математики - на розсуд вчителя. 

Під час виконання письмової роботи учні повинні дотримуватися абзаців. 

Необхідно стежити, щоб учні дотримувалися однакових інтервалів між словами, дописували кожен рядок від початку до кінця, орієнтуючись на правила переносу, не виходячи за межі рядка. 

Якщо потрібно виправити помилку, учень має закреслити неправильно написану літеру чи цифру навскіс (справа наліво) і замість неї зверху написати потрібну літеру чи цифру. Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад у ході виконання роботи, то те, що підлягає заміні, слід закреслити тонкою горизонтальною лінією, а не брати в дужки, оскільки дужки є пунктуаційним знаком, і далі записати правильно. 

Виправлення (закреслення та поновлення) написаного робити ручкою, а не олівцем. 

 
Загальні вимоги до оформлення письмових робіт з мов

У 3 класі на уроках української (російської) та іноземних мов протягом усього І семестру учні продовжують писать в зошитах у дві горизонтальні лінії з контрольними похилами. У ІІ семестрі краще підготовлені учні поступово переходять на письмо в зошитах в одну лінію. Повний перехід усьго класу на письмо в одну лінію може бути закінчений наприкінці 3 класу або в І семестрі 4 класу. Висота малих літер становить близько 4мм. 

Записи на новій сторінці зошита учні починають робити з першого рядка. 

Початок запису тексту і його заголовок виконують на одній сторінці. Якщо залишаються вільні рядки на сторінці, то їх використовують для виконання інших завдань на розсуд вчителя. 

Між кінцевим рядком тексту однієї письмової роботи і початком наступної слід пропускати два робочі рядки. 

 
Загальні вимоги до оформлення письмових робіт з математики 

Навчальні вправи чи інші письмові завдання з математики учні виконують у зошитах у клітинку. 

Запис математичних завдань слід розпочинати у другій повній клітинці зверху та другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита. 

Між записами дати, назви роботи та її виду у зошитах з математики пропускають одну клітинку. 

Між кінцевим рядком завдання однієї письмової роботи і початком наступної в зошитах з математики слід пропускати чотири клітинки. 

Цифри і літери пишуть у клітинці зошита похило. Кожну цифру, знак і літеру записують в окремій клітинці. 

У 1-4 класах пропонується писати цифри висотою в одну клітинку, у 1-2 класах писати малі літери висотою в одну клітинку, а в 3-4 класах - 2/3 клітинки. Великі літери в усіх класах пишуть заввишки в півтори клітинки. 

Запис дати і виду роботи розміщують посередині робочого рядка. 

Математичні вирази (приклади) розміщують у два стовпчики. Відстань між ними 4 клітинки. 

Після чисел найменування пишуть скорочено: 

без крапки: 2мм, 3см, 4дм, 5м; 7г, 6кг, 9ц, 10т; 12сек, 13хв, 14год; 

крапка ставиться після скороченого найменування грошової одиниці: 72грн., 20к.. 

Одиниці швидкості скорочено записують так: 60м/сек (або 60м за 1сек), 12км/год (або 12км за 1год). 

Після закінчення навчання грамоти вводиться короткий запис відповіді задачі, наприклад: 5 кг цукру; 40 відер води. 

Повну відповідь рекомендується записувати, починаючи з 3 класу. Повну відповідь слід будувати за загальними правилами побудови речень. 
 
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Годинник
Україна
Корисні посилання

Віньковецький РМК
Дистанційне навчання
ВРЦОЯО
ХОІППО
Інтернет-газета "Методичні діалоги"
Острів знань
Освітній портал
Методичний портал
Сайти шкіл району
Віньковецький НВК
Дашковецький НВК
Зіньківський НВК
Майдано-Олександрівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Осламівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Охрімовецька ЗОШ І-ІІІ ступенів
Пилипо-Олександрівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Петрашівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Велико-Олександрівська ЗОШ І-ІІ ступенів
Грим'яцький НВК
Зорянська ЗОШ І-ІІ ступенів
Калюсецький НВК
Карачієвецький НВК
Карижинська ЗОШ І-ІІ ступенів
Подолянський НВК
Покутинецька ЗОШ І-ІІ ступенів
Слобідко-Охрімовецький НВК
Старонетечинецький НВК
Яснозірська ЗОШ І-ІІ ступенів
Говорівська ЗОШ І ступенів

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz